Ongelofelijk mooie en succesvolle weken

We vertrokken ruim 8 weken geleden naar de Sierra Nevada met toch wat twijfels, waren we echt op de goede weg? Hoe zou de vorm zijn? Maar gaandeweg de reis merkten we dat we naar onze topvorm toe groeiden. Dit heeft geleid tot die unieke gouden prestatie op de baan en de zilveren medaille op de weg. We kijken met kippenvel terug op hele geslaagde Paralympische Spelen in Tokyo.

Na het in ontvangst nemen van onze zilveren medailles van de wegwedstrijd (3 sept) moesten we meteen de fietsen inpakken. Daarna hebben we nog even de ongelooflijk mooie en succesvolle weken met het hele team kunnen vieren op de hotelkamer, Die nacht moesten we in de bus naar het vliegveld om onze vlucht terug naar Nederland te halen. We zijn een tijd van huis geweest en vinden het toch wel heel fijn om weer terug te zijn in Nederland.

Nadat we geland waren op zaterdag 4 september hadden we meteen een welkom thuis bijeenkomst in Amsterdam, waar onze families bij waren. En dat doet dan toch iets met je. Mede dankzij hun hulp, steun en inzet hebben we deze resultaten kunnen bereiken. Daarna ben ik (Tristan) met mijn ouders en zusje meegereden naar huis in Friesland. Daar ben ik zondag alweer op de fiets gesprongen met m’n vader om lekker een rondje te fietsen en op bezoek te gaan bij m`n beppe en oma.

Vervolgens ging het weer terug naar Apeldoorn. Vanaf daar zijn we naar Amsterdam gegaan, want die avond zaten we bij Humberto Tan. Superleuk om te mogen doen. We zijn echt heel blij met alle media-aandacht die er is geweest voor de Paralympische Spelen. Nu hopen dat deze lijn wordt doorgezet voor de Paralympische sport en dat ook andere belangrijke wedstrijden zoals het EK en WK echt in het nieuws gaan komen. (tekst loopt door onder foto`s)

Dinsdag (7 sept) hebben we een hele mooie dag gehad in Den Haag met een mooie toespraak van Mark Rutte en de huldiging van alle medaillewinnaars op het podium. Patrick is nu ook benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau. Ik was al benoemd tot ridder in 2016, daarom kreeg ik nu het beeldje Chapeau. Daarna volgde nog een ontmoeting met de Koning en Prinses Margriet, gevolgd door een fotomoment op het bordes van Paleis Noordeinde met alle winnaars en een huldiging in het prachtige Kurhaus in Scheveningen. Zo mooi dat we deze waardering krijgen!

De aankomende periode hebben we even geen verplichtingen. Lekker fietsen, geen specifieke trainingen, rust nemen en even doen waar we zin in hebben. Ik (Tristan) ga weer mijn studie bedrijfseconomie oppakken en nieuwe plannen maken. Patrick wordt over een paar weken vader! Begin oktober gaan we dan weer samen met onze trainer om tafel, plannen maken voor de aankomende 3 jaar – want de Spelen in Parijs zijn al in 2024.

We denken dat we nog hele mooie en grote stappen kunnen zetten en dat er nog meer in zit. In Rio lag de focus op de 1 km op de baan en in Tokyo op de 4 km. Beide keren zijn we met een gouden medaille naar huis gekomen. Rio onder de minuut op de kilometer en nu onder de 4 minuten op de 4 kilometer. Twee magische grenzen die we doorbroken hebben – op naar Parijs!

Nu eerst even genieten van onze rust en tot snel!